dinsdag 16 september 2014

vrije tekst van Amine

De vlieg

De dag die zou aankomen, was er.  ,,Ja waarom, waarom 

heb ik zo een leven!  Ik kan het niet aan. O ja, ik heb niet 

gezegd waarom.  Kijk, ik ben een vlieg en dit ben

ik.  Ik ben heel erg proper.  Mijn lievelingseten is wat uit de 

riool komt, hoe smeriger hoe lekkerder.  Ik vind het leuk om 

mensen te plagen… .  Bzzzz… .  Opeens hoor ik mijn naam 

roepen.”  “Vlieg kom eens naar hier Vlieg-en, hahaha”,riepen 

de andere insecten. 

Met een slecht gevoel vloog hij naar de jongens.  De jongen 

zei tegen mij:“Zeg eens dag tegen onze kleine vriend.”  

Verbaasd keek ik omhoog en mompelde : “Dat is geen 

kleintje.”   “Niet bang zijn.  Hij doet je zeker niks.  Kom laten

we een race houden tot de riool!  Kleintje doet mee!”  “Is dat 

zijn naam? (Ik dacht dat hij Grootte heette.)”  Met een enge 

blik keek Kleintje diep in mijn ogen.  Met een krop in de keel 

keek ik weer voor mij.  “Ok, de spelregels zijn : niet duwen, 

niet trekken,…grapje.  Deze spelregels zijn voor peuters.  

Nou iedereen klaar voor de start?  3, 2, 1, go!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten